Vienna | Austria

10:33


Do Vídně jsem měla tu čest vyrazit již po několikáté a je téměř jisté, že i kdybych tam byla po sto padesáté, stále by bylo co objevovat. Tentokrát jsem ve městě strávila krásné dva celé dny (a nějaké "drobné" k tomu). A vzala je lehce turisticky netradičně... 😊

Jelikož jsme do Vídně dorazili dost pozdě večer, v podstatě jsme se pouze ubytovali a šli spát. Druhý den jsem však začala dost výživným, osmi kilometrovým, ranním během do nedalekého parku. No parku, to je dost slabé slovo. Místy to byl přímo les. Je až neuvěřitelné, že se nacházel v podstatě pár stovek metrů od jedné z moderních částí města. Úplná oáza klidu! Vůbec se mi nechtělo zpět do města, nicméně měla jsem ten den docela hodně plánů, tak jsem si řekla, že se sem ještě musím vrátit. Po vydatné hotelové snídaní (taky se vždy tak nechutně přecpete? 😊) jsem vyrazila směr Brigittenau (severní část Vídně), odkud byl můj plán procházka kolem Dunaje. První zastávka se konala v nákupním centru (ehm, no ty kalhoty jsem tam prostě nemohla nechat 😊). Pak již následovala velmi příjemná chůze kolem vody. Českou náplavku s restauracemi a stánky s občerstvením však nečekejte. Jde spíše o sportovní lokalitu s velkým množstvím lodních hotelů. Na druhou stranu výhoda, že tam není hlava na hlavě. Zpět na hotel jsem se vracela přes další nádherný lesopark (takže den první = Tour de Parks). Vídeň je ve srovnání s např. Prahou rozhodně o dost zelenější a myslím si, že místním obyvatelům to pobyt ve městě velmi zpříjemňuje. A večer nás už čekal Prater! Vídeňská Matějská opět nezklamala, bláznivé atrakce kam se podíváš a tradiční ruské kolo samozřejmě nechybělo.


lesopark Erholungsgebiet Wienerberg





pohled na moderní UNO City přes řeku Dunaj




kostel sv. Františka z Assisi





Vapiano samozřejmě chybět nemohlo! Oba dva dny! ♥ Milujůůůůůůůů!!!


Prater







Den třetí na mne čekalo centrum Vídně s jeho nákupními třídami a památkami. Jelikož však bylo dost horko a všude hlava na hlavě, vzala jsem to celkem hopem. Teda s jedinou delší zastávkou... ve Vapianu. Já tu restauraci prostě zbožňuji (ano vím, článek o ní jsem Vám zde slibovala již na jaře, ale již se na něm pilně pracuje 😊). Prošla jsem si i pár památek vč. nejznámější katedrály sv. Štěpána, ale zlatý hřeb nastal až večer při návštěvě barokního zámku Schönbrunnu, kam jsem nikdy předtím nezavítala. Mne osobně nejvíce zaujaly zahrady a výhled z nich na téměř celou Vídeň. A co k večeři? No přece pravý vídeňský schnitzel.

fontána Hochstrahlbrunnen

palác Belveder



katedrála sv. Štěpána, Stephanplatz


zámek Schönbrunn a jeho zahrady






Následující den náš už po snídani čekala pouze cesta domů. Tak snad se do Vídně ještě někdy vrátím... 😊


Vaše Mája ♡

7 komentářů

  1. Když jsme tam byli, tak byl Práter zavřený, snad to na podzim dožene, to se tam chystáme znovu. Super fotky a ty řízky? Co bych za ně tady dala! :)
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty řízky jsou z bistra Schnitzel Man (http://schnitzelman.at/). Doporučuji! :-)

      Vymazat
  2. Super post, Vídeň miluju! Před třema rokama jsem tam byla na půlroční stáži a pořád bylo co objevovat :) Letos se tam konečně vrátím na jeden víkend v září, už se nemůžu dočkat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :-) Město blízké Praze, ale přece jen jiné. :-)

      Vymazat
  3. Ájo,podle obrázků jsi si užívala,muselo to být opravdu krásné prožití dvou dnů.Ale ty jsi ztoho tak nadšená,že se bojím jen jednoho,aby jsi si někdy někde neřekla VŠUDE DOBŘE TAK PROČ SE VRACET. Že nás tu nenecháš!?:-( Jo a ta zmrzka ta musela být nepřekonatelnááááá a ta porcééééééé :) Jit-Kač

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona to není zmrzlina, ale takový indiánek spíše :-)
      Jinak s tím vracením... i když je dost krásných míst na zemi, moje opravdová srdcovka je přeci Francie. Vždyť víš... :-)

      Vymazat
  4. No vlastně ano,máš pravdu,tak-že OMLUVA .To víš to "mládí":)

    OdpovědětVymazat